Corso | Architettura |
Curriculum | Curriculum unico |
Orientamento | Orientamento unico |
Anno Accademico | 2020/2021 |
Crediti | 8 |
Settore Scientifico Disciplinare | |
Anno | Primo anno |
Unità temporale | |
Ore aula | 80 |
Attività formativa | Per la prova finale e la lingua straniera (art.10, comma 5, lettera c) |
Docente | Mary Teresa O'SULLIVAN |
Obiettivi | L'obiettivo principale del Corso in Lingua Inglese si sostanzia nell'offrire agli studenti gli strumenti idonei, per l'acquisizione di competenze tecnico-linguistiche in Inglese, relative agli insegnamenti che il CdS prevede e nel contempo che permettano loro di comprendere sia brani sia discorsi pertinenti i relativi CdS. Quindi, acquisizione di un lessico tecnico che permetta agli studenti di potersi relazionare con le giuste competenze lingusitiche in Inglese, relative all'ambito disciplinare scelto nel proprio percorso di studi. Inoltre il Corso mira all'acquisizione da parte degli studenti della giusta fluidità nell'ascolto, nel parlare , nello scrivere e nella comprensione in tutte le situazioni quotidiane con le quali lo studente deve rapportarsi. |
Programma | Il programma didattico prevede: • Verb “to be” – affirmative, negative, interrogative. • Articles a/an the • Plural of nouns – irregular plurals • Possessive adjectives and pronouns • This/that/these/those • Verb “to have (got)” . affirmative, negative, interrogative • Numbers – cardinal and ordinal • Saxon genitive • Verb “to have” – idiomatica uses - to have breakfast etc. • There is/there are – negative, interrogative • Imperative – positive, negative • Present Simple – affirmative, negative, interrogative. Adverbs of frequency • Past Simple – affirmative, negative, interrogative. Regular/irregular verbs • Present Continuous Tense - affirmative, negative, interrogative • Futures – will, “going to”, present continuous used as a future • Past Continuous – all forms • Modal verbs – must/can/could/should/ought to/may/might • Have to – used to express obligation • To be able to • Comparative and Superlative of adjectives – “comparative of equality” (as good as) • Some/any: something –someone-somebody-somewhere anything – anyone –anybody –anywhere nothing - no one – nobody – nowhere • Question words – who/when/where/how/how many/ how much/ what kind of/why/how often/how long/how far/how high/how deep • Present Perfect Tense - affirmative, negative, interrogative Adverbs used with present perfect Use of present perfect compared to use of past simple Duration form (for/since) • Present perfect continuous – all forms • Past perfect – all forms • Passive forms (including continuous forms) • Pronouns – subject/object – possessive/reflexive – relative • Conditionals – Three types of conditional sentence • Prepositions – Units 93,94,95 (Old edition – Grammar Spectrum for Italian students) Units 99, 100,101 (New edition – Grammar Spectrum for Italian students) • Countable/Uncountable nouns • Formation of adverbs • Make someone do /Let someone do • Used to • Such... So |
Testi docente | Dispense preparate dalla docente; Grammar Spectrum for Italian Students - OUP; Murphy's Essential English Grammar In Use -CUP; Architecture and Building Construction by Cumming English for Architecture by Dinsmore - Kerwin - O'Sullivan The Multilingual Dictionary of Architecture and Building Terms by Cris Grech ABC of Architecture byJames F. O'Gorman Conservation Historic Building by Bernard M. Feilden |
Erogazione tradizionale | Sì |
Erogazione a distanza | Sì |
Frequenza obbligatoria | No |
Valutazione prova scritta | No |
Valutazione prova orale | No |
Valutazione test attitudinale | No |
Valutazione progetto | No |
Valutazione tirocinio | No |
Valutazione in itinere | No |
Prova pratica | No |
Cerca nel sito
Posta Elettronica Certificata
Direzione
Tel +39 0965.1697501
Fax +39 0965.1697550
Biblioteca
Tel +39 0965.1697181/2
Tel +39 0965.1696182/3
Ufficio didattica
Tel +39 0965.1697187/232
Fax +39 0965.1697550
Ufficio Ricerca
Tel +39 0965.1697530
Fax +39 0965.1697550
Segreteria amministrativa
Tel +39 0965.1697510
Fax +39 0965.1697550
Orientamento
Laboratorio Multimediale